Mittwoch, 7. Juni 2017

Tagesseiten

 

Die Mondlale

und Lady Astacus

Beide entstanden in meinem Tagesjournal.
die Geschichten dazu
dürft ihr euch selbst ausdenken :)

 
Beginnende Rosenblüte.
Ach ich freue mich jedes Jahr wieder darauf!

Und: Ich wollte gerade die Raupe
aus der Blumenampel entfernen,
da sah ich die zarten, weißen Fäden....
Sie hatte gerade begonnen, sich zu verpuppen.
Da durfte ich doch nicht stören.

Als ich später nochmal nachschaute,
hatte sie bereits den weißen Kokon 
um sich herum, war aber noch zu sehen.
Eifrig bewegte sie sich und spann und spann.

Wenn ich ganz viel  Glück habe,
sehe ich den Schmetterling beim Schlüpfen

Kommentare:

  1. o das wäre ja toll wenn du den Schmetterling sehen würdest!!!!
    Toll deine Figuren in dienem Tagesjournal ein paar aus einer anderen Welt!
    Ich wünsche dir viel Spass beim beobachten und wachsen deiner Rosen!
    Lieben Gruss Elke

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ne, Elke,
      das wird nichts.... leider. Die verpuppte Raupe ist verschwunden,
      vermutlich haben die Vögel sie gefressen, hing die Ampel doch direkt neben der Futterstelle... Zum Schlüpfen war es jedenfalls eindeutig zu früh....
      Aber das mit den Rosen klappt :) Ich kann mich gar nicht sattsehen, sattriechen...

      Löschen
  2. Intriguing artwork - I wonder what the beautiful Lady Asticus is thinking.... and perhaps the Mondlale is sitting, waiting for the butterfly to hatch.'
    Love your botanical painting Beo - it reminds of paintings you would see in a book by Edith Holden The Country Diary of an Edwardian Lady'.
    Liebe Grüße Gill x

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Your ideas ant thoughts about my paintings are always stunning an interesting. Thank you for that!
      I don't know what Lady Astacus is thinking as well. But I think she isn't looking unhappy just deep in thought.

      Thanks you so much for telling me about the book of Edith Holden. It's available in German as well. And it will be the
      next book that I order…:)

      I know I'm behind with answering your mails but they will come…

      And you are quite right that the Mondlale is watching everything in my garden as she is a statue
      living there. But she isn’t waiting for the butterfly to hatch anymore because it has vanished –
      I suppose eaten by a bird …


      Löschen
    2. I hope you enjoy it ( I'm sure you will ) :)
      Sad to hear about the Butterfly :(

      Löschen
  3. How nice to leave the caterpillar to go about its business (of course I would do that too) and I wonder how long it will be before it turns into a butterfly, and what kind of butterfly it will be.
    You botanical page is very pretty with the subtle colours and hand-writing.
    I do not think Lady Astacus and the Mondlale (what is Mondlale?) belong together, I think they are from different stories. The Lady is a strong character with her beautiful medieval dress and the strange head-piece. I think she belongs in a painting rather than in a story but I could be wrong.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Of course you would have left the caterpillar as well, I'm sure you would have done :)
      As far as I could find out it will take 1 - 4 weeks to turn into a butterfly. And the only chrysalis that looked like this one - as far as I could find out - was the one from a moth but I don't know which one.
      But: It has vanished before the time was over - I think a bird has eaten it as the hanging basket where it was is directly beside the place I'm feeding the birds…

      You are quite right that Lady Astacus and the Mondlale don't belong together. I told you about Lady Astacus. And the Mondlale has her own story as well: She is a sculpture in my garden. When I bought her I sat her under a new planted rose. On that rose were two labels. On one stood "Mondlale" which was an error as the name of the rose was Mondial. But I thought it is such a nice name for the sculpture. Mond means moon and lale is a name for females…

      Löschen
  4. Astacus habe ich gegoogelt - der Flußkrebs. Aber mit Mondlale finde ich nichts - da fällt mir nur das Lied ein "La le lu, nur der Mann im Mond schaut zu ..." - aber das wird es sicher nicht sein! Sehr schöne Zeichnungen sind es auf jeden Fall!
    Deine botanische Doppelseite gefällt mir auch sehr - die kleine Raupe ... das wäre toll, wenn du den Schmetterling schlüpfen sähest! Wie lange verpuppen sie sich, weißt du das?
    Einen schönen Sonntag!
    Alles Liebe, Rike

    AntwortenLöschen